Stranden pa Koh Samet

Nu har vi blivit lite hemmastadda har pa Koh samet,
men tycker fortfarande inte att de ar sa jattespeciellt,
stranden ar verkligen underbar, men resten kanns ratt trisst, men de ar lugnt och skont har, ingen musik pa kvallarna, sa man kan fa sova gott.
Vi tankte kanske stanna har nagon natt till och bo billigt, sa vi kankse kan lyxa till de lite och bo pa lyxhotell i Bangkok innan vi drar till Cambodja och Evelina och Claes till Australien, vi far se hur de blir.
Har ar lite bilder fran stranden i Koh samet.

Koh Samet

Efter en lang bussresa, som faktiskt gick over forvantan bra, ar vi nu framme i Koh samet, Evelina och Claes sa att detta blir inte kul emelee, dom passar aldrig tiderna och de blir aldrig som dom sager, men denna resa gick galant, fick se nya bra filmer pa bussen och de var okej skona saten, Claes och Evelina kallar mig for bananskal emelee for dom tycker jag har sann tur med allt hela tiden, haha. Nar vi var framme i Bangkok fick vi Taxi direkt till farjan som skulle ta oss hit, och nu ar vi har,
jag kan saga sa har att stranden ar jattefin med vit sand och klart vatten, ocg Solen skiner klar bla himel som Pappa sager, och de va ju de vi ville till, men annars tycker jag inte alls att detta ar mysigt, inga mysiga resturanger eller barer, men an har vi inte sett sa mycke sa vi far val se,
De forsta vi gjorde va och satt oss pa en resturang som serverade oatlig mat, min mat sag ut som en stor spya, fy fan jag smakade inte ens pa de ursch!
nej nu langtar jag till bali, som Evelina snackar om hela tiden, pa bali da, ahh de va som pa bali, och pa bali hahaa som hon i Masjavlar hahaa!
nej finare stallen ska de bli an de har,

hors snart igen

Manga kramar E

Buss

Ohh shitt sitter nu och vantar pa en buss som ska ta oss till Koh samet, som kommer ta ett helt dygn, suck.
Nu ska jag fa kanna hur de kanns och va backpacker, men jag ar nog mer en flachpacker haha.
Men de ska nog ga bra, hor av mig sa fort vi kommit fram, da vi fyra ska har fyra dagar tillsammas innan Syrran och Claes aker till Australien, hoppas att de ar sol dar, for har regnar de och regnar de hela tiden skit trisst!, och har ocksa halkat i regnet sa fick ett stort skrapsar pa knat, sa da fick jag anvandning av mina fina plaster som jag fick av jossan. De va ju tur,
nej nu ska jag ga och kopa en strawberry med mycke coconut shake.
Hors snart igen

Bjuder pa en rolig bild pa mig nar jag ska forsoka rocka rockring haha

Kram E

Tillbaka i Koh Samui

Halloj, har haft tva underbara veckor med Pappa, Asa Farmor Ellinor och Lisa, i gar akte dom hem jattesorligt men sa underbart kul vi har haft och sa himla snabbt de har gatt, nu ar de bara Jag Alex, syrran och Claes kvar.
Vi har hunnit med en massa kul dessa tva veckor, akte bat till en underbar o Koh Tao, som jag skrev om i forra inlagget, dar vi snorklat men hajar och sett hur mycke fantastiska fiskar och sjostjarnor! en helt otrolig upplevelse, vilken fantastisk varld de ar dar nere i havet, Evelina sag till och med en leopard fisk, coolt, Vi akte med en jatte gullig rolig chaffor som heter Shy, och han kallade Evelina och Lisa for Mina och Mesa haha, han var dessutom Martin Stenmarks batchaffor och dom hade kant varandra i 10 ar, Vi sag Martin och hans sota barn varje dag pa stranden, han ar grymt bra,.
Min Alskling har fyllt 24 ar, och fick en ibrahimovic fotbollstroja av mig, som han sa garna ville ha:) och en oljemassage, sedan lekte vi galenpanna hela natten, och gissa vem som var bast jepp Farmor:), Det har blivit mycke fest med min galna dans, en kille kom fram till mig och sa
- I have never ever seen a girl that wild and crazy on the dansfloor haha, gjorde nog av med ratt manga kalorier den kvallen haha.

I forrgar akte vi tillbaka hit till Koh Samui och akte till ett zoo, och sag ett jattehaftigt vattenfall.
Nu ska vi fyra stanna i Koh Samui nagra dagar, sedan aka vidare till Koh samet.
Vi hors snart igen Kram E

Koh Tao

hjalp haha

Moppetur runt Koh Tao

Brande mig lite forsta dagarna sa fick se ut sa har pa stranden haha

Hajen vi snorklade med

Alsklings fodelsedag

Finaste farmor, bast i galenpanna

Claes poserar

Chafforen Shy som var Martin Stenmarks personliga bat chaffor,Martin och hans familj sag vi pa stranden varje dag, han ar grymt bra!

Fest

Underbara Koh Tao

Hej allehopa, ledsen for dalig uppdatering, vi gor sa mycke hela tiden sa man inte riktigt hinner me, de ar sa fantastiskt underbart pa denna lilla on, vi ligger pa stranden dricker drinkar och ater pa fina resturanger pa stranden varje dag, helt underbart! igar at jag och Lisa Banana Pancake men mars och snickers mm farligt gott,och sa traffade jag gamla gotlanningar har de va coolt, och ar sa underbart och ha alla har ocksa speciellt farmor som forgyllar ens dagar sa otroligt mycke, och som man har sa kul at och med haha, i gar skulle hon betala for sina stringtros haha springrolls, var rullar alltsa, haha! alskar henne.
Idag har vi snorklat och sett en massa fina fiskar, och en fisk som hade ett eget revir vid en sten som alex stallde sig pa, och da borjade fisken bita lite pa han men de gjorde inge ont haha, och sa snorklade de en till svenks brevid oss som ochsa blivit lite naffsad, haha galen fisk de dar haha. Imorgon ska vi aka ut med en bat till olka strander och snorkla! Lovley,
forsoker hora av mig sa snart jag kan igen,

Kram E p.s detta ar helt fantastikt!

Hela ganget ner vid stranden

Banana Pancake men mars och snckers mm

Snorkling

She Males + Koh Tao

Hej! i forrgar kom Pappa Asa, Elinor Farmor och Lisa till oss pa Koh Samui, tyvarr har de regnat i tre dagar i streck och ar fortfarande blek som en ryss, haha, men vi har haft super trevligt anda, mycke Singa har de blivit och god mat, vi firade Ellinor som fyllde 30, och vi tog pa henne ogonbindel och ledde henne till ett massage stalle, och sedan lekte vi en massa roliga lekar, blev en lyckad fodelsedag trotts de dumma vadret. I gar hade vi sista kvallen pa Koh Samui, och avslutade med en underbar middag pa en mysig resturang, sedan gick vi och sag kabare, shemalesshow, och saklart drog dom upp alex pa scenen, och han fick bli utkladd till en tjej som hette Candy haha. Vi skrattade sa vi dog, och Alex bjod verkligen pa sig sjalv och spelade med haha.
Idag har vi akt bat i 2 och en halv timme, och pa baten satt syrran och visade kort fran deras camera och berattade att dom hittat nemo nar dom snorklade i Koh Lipe, och evelina visade kort pa en bla fisk, som va uppe i hornet pa cameran, och sa va de en till fisk som va orange fick med vita streck, da sa jag de dar ar nemo han den orangea, nej sa Evelina och Lisa nemo ar bla, men de ar ju Doris som ar bla, nemo ar den orangea, och da fragade Evelina Claes och da hade jag saklart ratt Nemo ar ju Orange med vita streck, alltsa har Evelina letat efter fel fisk nar hon snorklat HAHA,
Nu ar vi ai af framme pa Koh Tao och de verkar hur mysigt som helst har inte hunnit se sa mycke an men, de ar sa sjukt fint nere pa stranden dar man kan sitta och mysa med utsikt over havet och dricka en drink, ska ta bilder pa de, hela stranden ar upplyst hur mysigt som helst.

Tina Turner

Candy

Koh Tao

Framme i Koh Samui

Halloj alla, nu har vi antligen kommit i vag, efter en laang resa med massa olika flyg kom vi fram i gar natt hit till Koh samui, efter att ha fatt mail fran claes att vi skulle ta taxi fran koh samui flygplats till lamai subway? varken jag och alex fattade va de va, och nar vi fragade taxichafforen fattade inte han heller, jag tankte subway de ar val tagstation eller natt, alex sa de kankse ar en gata? efter en tag kom vi pa att de finns ett macka stalle som heter subway, och dit gick vi och dar satt claes, och sedan fick jag syn pa syster och vi sprang in i varandras armar underbart!  fick antligen traffa min alskade syster och claes, som jag inte traffat pa 6 manader sjuukt!
vi satt uppe hela natten och pratade, hade mycke och ta igen kan man saga!
sedan hade vi en liten julklappsutdelning, och drack en massa Singa mm, de har ar livet:)
Idag vaknade jag och Alex kl tolv, vi va sa himla trotta efter allt resande, men de gjorde inte sa mycke for de har regnat hela dagen, sa har inte hunnit fa nagon sol alls, men de hinner vi ju, sa idag har jag och syrran varit lite pa shopping runda och syrran har haft en liten prutningskurs med mig haha, i morrn kommer pappa, Asa, Farmor Ellinor Timander och Lisa! sa morrn blir de 30 ars fest! tjoohoo
Ellinor Timander 30 ar:)

Jag och Alex pa flyget

Vi akte med flygbolaget quatar, dar man kunde se jattemanga bra filmer och spela spel, jag sag pa den nya twilight eclipse. Och drack ett glas vin:)

Finaste ni!!

Jag fick en jattefin Mulberry vaska av syrran och Claes.

Har sitter vi utanfor varat hotell och myser, bruningarna och vitalex haha (vi har lite och ta igen:)

Happy New Year!

Hade en underbar Nyårsafton, med underbart sällskap, underbart god middag, och mitt favorit spel med andra ord, och mycke dans, och raketer förstås!!
kändes lite jobbigt och inte ha älskling vid sin sida på tolvslaget bara!
men i morgon kommer älsk hit , och på måndag drar vi i väg i fem månader tillsammans, kan knappt fatta att den dagen snart är här! kommer bli underbart!

Här kommer bilder från i går:)

Fördrink, och förrätt ala Nicklas, räkcoctail med avokado och hemmagjord räkröra:)

MM!

Finaste Ammie och Johan!

Min överrasknings efterätt med tomtebloss! haha

tolvslaget!

Snygging:)

Kärlek<3

Sen blev de dans all night long:)